fbpx

Gotujemy Rodzinnie

Thermomix na firmę

Czy można Thermomix wliczyć do kosztów firmy

Często pytacie, czy zakup urządzenia Thermomix można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wiele zależy od specyfiki i typu działalności którą prowadzimy.

Na wstępie muszę zastrzec – że na urządzenia kupione na firmę, producent urządzeń udziela tylko 12 miesięcznej gwarancji bez możliwości jej przedłużenia. To ważna informacja która może zaważyć na decyzji o formie zakupu. Co do zakupu na firmę:

Thrmomix na firmę

Podstawowa Zasada mówi, iż wydatek będzie mógł być ujęty w kosztach firmowych jeżeli:

  • zakup został poniesiony na cele prowadzonej działalności a więc zakup jest z nią w związku przyczynowo – skutkowym,
  • jest potrzebny do osiągania przychodów, ale także do ich zachowania i zabezpieczenia,
  • prawidłowo go udokumentowano.

Kiedy na pewno nie wolno ująć zakupu Thermomix w kosztach swojej działalności

  • Gdy zakup dotyczy celów prywatnych nie związanych z działalnością gospodarczej,
  • został ujęty w katalogu kosztów wyłączonych z kosztów firmowych

BARDZO WAŻNE : Uzasadnienie zaliczenia zakupu do kosztów firmowych spoczywa zawsze i wyłącznie na podatniku prowadzącym działalność, który ten wydatek poniósł.


A może chciałbyś dołączyć do grona przedstawicieli Thermomix? Wtedy nie będzie problemu z zaliczeniem go w koszty. Zapraszam do kontaktu : tel. 794 062 404


Kluczowe Pytania Przed Zakupem Thermomixa do Firmy:

  1. Czy rodzaj prowadzonej działalności jest zgodny z takim wydatkiem? 2. Czy działalność jest zbieżna z zakupem urządzenia?
  2. Czy profil działalności jest zbieżny z zakupem urządzenia?
  3. Czy firma zatrudnia pracowników?
  4. Czy urządzenie będzie wykorzystywane wyłącznie w działalności, czy także prywatnie?

W-g Urzędu Skarbowego Podatnik powinien przeprowadzić szczegółową analizę celowości zakupu, dostosowaną do specyfiki prowadzonej działalności. Może również rozważyć rozwinięcie swojej działalności o nowe rodzaje usług, w które wpisze się zakup Thermomixa.

Niestety przepisy podatkowe w Polsce do najprostszych nie należą. Dlatego każdorazowo sugerujemy konsultację z doradcą podatkowym.

I tak wyposażenie pokoju socjalnego w Thermomix (dla swoich pracowników) nie powinno nastręczać kłopotów o ile oświadczą oni że przygotowują w nim posiłki, napoje itd.
Jeżeli jednak firma prowadzona jest przez przedsiębiorcę w swoim domu i nie zatrudnia on pracowników to w takim wypadku trudno będzie dowieść przed urzędem skarbowym, że zakupione sprzęty nie będą użytkowane również prywatnie. W przypadku ewentualnej kontroli skarbowej to przedsiębiorca jako podatnik ma obowiązek udowodnić, że dany wydatek ma wpływ na osiągnięcie lub zachowanie przychodu.
Jednak często interpretacje podatkowe nie są zgodne z wyrokami sądów, a wyroki z interpretacjami 🙂
Poniżej jedna z interpretacji tym razem na korzyść podatnika:

Thermomix - wliczenie w koszty firmy

Zakup Thermomix do firmy w świetle interpretacji podatkowych

  1. Fragment interpretacji indywidualnej z dnia 14.08.2014r. o sygn. IPTPB3/423-145/14-4/IR wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi – stanowisko pozytywne dla podatnika

Spółka dokonała zakupu wyposażenia (tj. sprzętu RTV, AGD m.in. czajnik, zmywarka, kuchenka mikrofalowa, lodówka, płyta indukcyjna, mebli, itd.) do części mieszkalnej nowo wybudowanego budynku usługowo-mieszkalnego obejmującego część biurową, w której na parterze znajdują się 3 pomieszczenia biurowe, toaleta i hol oraz część mieszkalną, znajdującą się na poddaszu, w której znajdują się 3 pokoje, łazienka i aneks kuchenny połączony z holem. Budynek jest wykorzystywany przez Spółkę zarówno do działalności gospodarczej Wnioskodawcy oraz do działalności socjalnej świadczonej przez Spółkę na rzecz jej pracowników. Część mieszkalna będzie użytkowana przez prokurenta Spółki i ewentualnie przez inne osoby związane z działalnością Spółki.

Planowany okres wykorzystywania wyposażenia przez Wnioskodawcę będzie przekraczał jeden rok. Wnioskodawca planuje wydatki na zakup wyposażenia zaliczyć bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów w miesiącu oddania wyposażenia do używania, lub dokonywać ich amortyzacji.

Wnioskodawca będzie uzyskiwał pożytki (przychody) w związku z udostępnianiem ww. osobom części socjalnej (mieszkalnej). W przypadku pracowników, pożytki (przychody) będzie stanowiła praca pracownika, tzn. jej efekty w postaci wytworzonego przez pracowników towaru, który następnie będzie oferowany kontrahentom (klientom).

W przypadku kontrahentów, pożytki (przychody) będą osiągane z realizacji umów, zawartych w wyniku negocjacji. Udostępnianie ww. osobom części socjalnej (mieszkalnej) ma też na celu zabezpieczenie źródła przychodu.

W przypadku pracowników, zagwarantowanie im miejsca odpoczynku w ramach przysługującej im przerwy w pracy, w tym udostępnienie im urządzeń, za pomocą których mogą sobie przygotować posiłek, służyć ma lepszemu komfortowi pracy. To zdaniem Wnioskodawcy ma się przełożyć na bardziej efektywną pracę załogi.

W przypadku kontrahentów (często obcokrajowców), jako zwyczajowe należy obecnie traktować zagwarantowanie przez stronę zainteresowaną sprzedażą, miejsca w którym kontrahenci mogą odpocząć, spożyć posiłek, przenocować, w ramach negocjacji handlowych.

Wydatki na wyposażenie pomieszczeń socjalnych (dla pracowników), które spełniają także funkcję mieszkalną (dla kontrahentów spółki), mają związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji towarów, a następnie ich sprzedaży. Musi podejmować różnego rodzaju kroki marketingowe, by przyciągnąć klientów, jednym z nich jest możliwość zapoznania się z pracą zakładu i prowadzenia negocjacji w miejscu funkcjonowania zakładu produkcyjnego.

W przypadku pracowników, Spółka dąży do zapewnienia dobrych warunków pracy pracownikom, jak również możliwości odpoczynku w odpowiednim miejscu na terenie zakładu pracy. Innymi słowy, sposób korzystania z tych pomieszczeń socjalnych (mieszkalnych), wyposażonych w sprzęt, który Wnioskodawca zamierza zakupić, będzie warunkowany wyłącznie prawidłowym funkcjonowaniem zakładu pracy. Wymienione pomieszczenia nie są wykorzystywane w żaden inny sposób.

Ile kosztuje Thermomix na firmę?

Cena Thermomix w żaden sposób nie jest zależna od wyboru sposobu płatności czy wyboru faktury.
W chwili pisania tego artykułu – (sierpień 2024) cena thermomix wynosiła 6455 zł , z dodatkowym czujnikiem temperatury : 6950.00zł
Aktualne ceny urządzeń znajdziesz w artykule poświęconym cenom urządzenia.

Dodam że ceny te są w całej Polsce takie same, więc jeżeli ktoś sprzedaje urządzenie w cenie różniącej się choć o 1 zł, macie pewność że z urządzeniem jest coś nie tak – ma albo wadę prawną albo fizyczną. Firma Vorwerk nie dopuszcza do sprzedaży urządzeń Thermomix poza swoją siecią przedstawicieli handlowych.

Co powinieneś wiedzieć rozważając zakup Thermomix na firmę

Co jest wpisane na fakturze zakupu Thermomix?

Na fakturze zawsze jest wielofunkcyjne urządzenie Thermomix oraz książka proste pomysły. Nie ma możliwości wpisania innego produktu.

Ile jest gwarancji na Thermomix? Czy kupując Thermomix na firmę można zakupić dodatkowe 3 lata gwarancji?

Kupując Thermomix na firmę, okres gwarancji zawsze ograniczony jest do 1 roku, Nie ma też możliwości zakupienia dodatkowej usługi nieodpłatnej naprawy przedłużającej gwarancję w standardowym zakupie na osobę prywatną z 2 do 5 lat. To ważne, ponieważ decydując się na zakup urządzenia na firmę, skracamy okres gwarancyjny bez możliwości jego przedłużenia.

Jakie dodatki otrzymam kupując Thermomix na firmę?

Aktualna oferta jest dla wszystkich kupujących taka sama – bez względu na formę zakupu czy płatności. Zestaw thermomix jest zawsze takie sam, a ew. dodatki zależą od aktualnej promocji . Standardowo kupując Thermomix na firmę otrzymujemy :

Akcesoria Thermomix
  1. Urządzenie wielofunkcyjne Thermomix
  2. Naczynie miksujące z zespołem noża
  3. Pokrywę naczynia
  4. Miarkę
  5. Motylek
  6. Kopystkę
  7. Koszyczek
  8. Osłonę przed rozpryskiwaniem
  9. 3 częściową varomę do gotowania na parze ( dolną część, wkład i pokrywę varomy)
  10. Książkę „Proste pomysły”
  11. Instrukcję obsługi

Czy mogę zakupić Thermomix na firmę w Leasingu?

Oczywiście, jest możliwość zakupienia Thermomix na firmę w Leasingu. Producent urządzeń nie współpracuje z żadną firmą Leasingową, więc kwestia wyboru firmy i załatwienie formalności leży po stronie klienta.

Zazwyczaj wygląda to tak, że spisujemy zamówienie ( należy wcześniej upewnić się w wybranej firmie leasingowej na kogo ma być faktura). Po jego wystawieniu, występujemy do firmy Vorwerk o wydanie Faktury Vat ProForma. W ciągu dni taka faktura zostaje wystawiona, a kupujący przekazuje ją do firmy leasingowej która dokonuje zapłaty za urządzenie do firmy Vorwerk. Po otrzymaniu należności – urządzenie jest wysyłane do klienta, a kwestia rozliczenia zakupu pozostaje już pomiędzy kupującym i firma leasingową.

Czy kupując Thermomix na firmę mogę zakupić thermomix na raty?

Zakup na raty oferowany za pośrednictwem firmy Vorwerk, możliwy jest wyłącznie dla osób fizycznych. Nie ma żadnego problemu, by np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą zakupiła Thermomix na raty, jednak umowa sprzedaży i faktura będzie na firmę, ale wniosek i umowa kredytowa muszą być na osobę fizyczną – kupującego. Nie ma możliwości sprzedaży kredytowej podmiotom które osobami fizycznymi nie są – np. Sp. z o.o.

Jak długo będę czekać na urządzenie kupując Thermomix na firmę?

Standardowo w umowie czas dostawy określony jest na max 14 dni od otrzymania należności przez Vorwerk lub od uruchomienia przez bank kredytu. Zazwyczaj jednak dostawa następuje już po 3-4 dniach od zamówienia. Zdarza się także że przedstawiciel ma urządzenie – które może zostawić zaraz po dokonaniu sprzedaży, zależy to od aktualnego stanu magazynów regionalnych.

Jakie formy płatności są dopuszczone kupując Thermomix na firmę? Czy mogę zapłacić kartą?

Jak zapłacić za Thermomix

Płatności za urządzenie Thermomix można dokonać w dowolny sposób : gotówką, kartą, blikiem ( uwaga na limity blik), przelewem, kredytem ( na osobę fizyczną), poprzez leasing ( załatwiany samodzielnie przez klienta) . Wszystkie formy płatności są możliwe – to klient wybiera najdogodniejszą formę.

Czy mogę zrobić prezentację Thermomix w swojej firmie?

Ze względu na zasady panujące w Vorwerk – prezentacja urządzenia powinna się odbyć w miejscu zamieszkania osoby zainteresowanej.

Czy można hurtowo kupić taniej większą ilość urządzeń, by je później sprzedać?

Niestety nie. Producent urządzeń, firma Vorwerk nie korzysta z pośredników ani nie sprzedaje hurtowo urządzeń. Dustrybucja do klienta końcowego odbywa się wyłącznie i bezpośrednio przez przedstawicieli handlowych Vorwerk.

Co więcej – wprowadzając firmę jako podmiot kupujący, system w pierwszej kolejności sprawdza NIP kupującego, szukając duplikatów/innych zamówień na tą firmę. W przypadku zakupu kolejnego z rzędu urządzenia na kolejną umowę – możliwość wprowadzenia umowy może zostać zablokowana. W przypadku chęci zakupu kilku urządzeń do swojej firmy, proszę o wcześniejszy kontakt telefoniczny.

I jak zawsze, w przypadku pytań dotyczących Thermomix lub aktualnej ofarty- zapraszam do kontaktu Jestem dostępny 7 dni w tygodniu od 7:00 do 22:00. Jeśli nie odbiorę, oddzwonię najszybciej, jak to możliwe.

Szukasz sprawdzonego dietetyka układającego programy dietetyczne pod Thermomix? My polecamy Gabinet Dietetyczny K&M Professional z Jastrzębia-Zdroju. Sprawdź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *